حمایت استان از ایده‌ها و طرح‌های پژوهشی کاربردی/سند سازگاری با کم آبی باید به یک فرهنگ تبدیل شود

با حضور استاندار کرمان، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار از پژوهشگران و فناوران برتر استان تجلیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، دکتر علی زینی‌وند 17 آذر ماه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان با اشاره به تحولات سریع حوزه علم و دانش، دانشگاه شهید باهنر کرمان را از قطب‌های علم و فناوری در کشور برشمرد و گفت: تغییر در دانشگاه باید متناسب با پیشرفت علم و دانش باشد.
وی ابراز داشت: دانشگاه‌ها به سمتی رفته‌اند که نگاه مردم برای حل مشکلات، مسئله‌یابی، ارائه راهکار و سهولت زندگی به آنها دوخته‌ شده است.
استاندار کرمان گفت: دانشگاه می‌تواند به دولت برای شفاف‌سازی، چابک‌سازی، کوتاه کردن پروسه‌های اداری غیرضرور و تمرکززدایی در حوزه‌های علم اداری و منابع انسانی مشورت دهد.
مقام عالی دولت در استان کرمان عنوان کرد: دانشگاه‌های ما باید خود را با دانشگاه‌های برتر دنیا مقایسه کرده و روند پیشرفت آنها را مورد بررسی و پژوهش قرار دهند.  
زینی‌‌وند همچنین به کمبود منابع آبی در استان اشاره داشت و بیان کرد: ما با چالش چندوجهی در حوزه انرژی مواجه هستیم و اگر دانشگاه‌ها به میدان نیایند، مبحث انرژی کشور را با بحران جدی مواجه می‌کند.
استاندار کرمان، تولید فرهنگ و گفتمان در حوزه مدیریت آب را با توجه به خشکسالی‌ها، کاهش منابع سفره‌های زیرزمینی و خطر فرونشست دشت‌ها را لازم دانست و گفت: سند سازگاری با کم آبی در استان تهیه شده و باید توسط دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته و به گفتمان تبدیل شود.
وی ایده‌‌پردازی پژوهش‌های دانشگاهی را در راستای ارتقای تکنولوژی در بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: کشاورزی ما باید از روش سنتی خارج شود.
زینی‌وند لزوم تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و بسیج امکانات دولت برای تولید اشتغال و کارآفرینی را مورد تاکید قرار داد و گفت: راه‌اندازی پارک دوم علم و فنآوری استان در برنامه‌های استان است که حتماً باید پیگیر شوند.
استاندار کرمان قول حمایت و الزام بر اجرای ایده‌ها و طرح‌های پژوهشی کاربردی را اعلام کرد.