کلیات برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی استان فارس بررسی و تصویب شد

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو و دبیرکارگروه ملی سازگاری با کم آبی، از تصویب کلیات برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی استان فارس در شصت و پنجمین جلسه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی خبر داد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «بنفشه زهرایی» با اشاره به شصت و پنجمین جلسه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در روز 5 اسفندماه 1399، اظهار کرد: در این جلسه که به ریاست "عباس کشاورز" قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کمیته تخصصی و با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس و مدیران دستگاه‌های اجرایی آن استان به صورت مجازی برگزار شد، کلیات برنامه سازگاری با کم‌آبی استان فارس مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و مقرر شد پس از اصلاح جهت تصویب به کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی ارائه شود.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه سازگاری با کم‌آبی استان فارس، در مجموع 1194.9 میلیون مترمکعب کاهش برداشت و اصلاح مصرف از منابع آب سطحی و زیرزمینی تا پایان برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده که از این مقدار 82.6 میلیون مترمکعب کاهش برداشت از منابع آب سطحی و 1112.3 میلیون مترمکعب کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی خواهد بود.
این گزارش می‌افزاید، از میزان صرفه‌جویی اعلام شده از منابع آب زیرزمینی 1070 میلیون متر مکعب آن در بخش کشاورزی است که 977.2  میلیون متر مکعب آن با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان محقق خواهد شد. همچنین شرکت‌های توزیع برق، آب و فاضلاب شیراز، آب و فاضلاب استان فارس، شهرداری،‌ سازمان صمت به ترتیب صرفه‌جویی‌های 27، 3.3، 2.9، 2.5 و 6.5 میلیون مترمکعبی از منابع آب زیرزمینی انجام خواهند داد.
خاطرنشان می‌سازد، در این برنامه در راستای کاهش برداشت از منابع آب سطحی نیز سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب استان فارس به ترتیب 72.9، 6.6 و 3.1 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی خواهند داشت.

کد خبر: 95
منبع خبر: پاون
  تاریخ خبر : 6 اسفند 1399
  آخرین به‌روزرسانی : 6 اسفند 1399
 پشتیبانی گروه دیبا
 717