استفاده از ظرفیت های مختلف فرهنگی جامعه را به سوی بهره وری منابع آبی سوق می دهد

در دیدار معاون هنری اداره کل ارشاد گلستان با مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان ، بر استفاده از ظرفیت های مختلف فرهنگی جامعه در راستای بهره وری منابع آبی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی در این جلسه اظهار کرد: ما اعتقاد داریم فرهنگ باید در همه امور کشور دخالت داشته باشد چرا که با نهادینه کردن فرهنگ در موضوعات مهمی مانند بحران آب ، می توان شاهد نتایج و ثمرات خوبی در مصرف صحیح آب بود.

وی بیان کرد: ما معتقدیم بیش از 90 درصد اقدامات ما در کاهش مصرف آب، بستن چاه های غیر مجاز و حتی عدم حفر چاه های غیر مجاز در استان باید اقدامات فرهنگی باشد و کمتر از 5 درصد از اقدامات سلبی استفاده کرد.

مهندس حسینی در ادامه با بیان اینکه باید قبل از اجرای هر طرح عمرانی ، ابتدا پیوست فرهنگی آن را تعریف کرده و عموم مردم را در اجرای طرح توجیه نمائیم، گفت: به دلیل اینکه طرح هایی که قبلا پیوست و مطالعات اجتماعی و فرهنگی نداشته باشد، گاهی زمان بسیاری صرف می شود تا مردم منطقه برای اجرای طرحی توجیه شده و در انجام و اجرا همکاری نمایند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان افزود: در استان گلستان نیز مانند همه دنیا به دلیل تغییرات اقلیمی و تخریب پوشش گیاهی بالادست ، با دوره زمانی محدودتر شاهد سیلاب های بزرگ هستیم که باید با همکاری همگانی بتوانیم در کاهش خسارات سیلاب ها نیز سهیم باشیم.

مدیر عامل شرگت آب منطقه ای گلستان گفت: در ایجاد سیلاب ها مهم ترین مساله، شدت و مدت بارش است و بقیه مسائل مانند اراضی شیبدار وکاهش پوشش گیاهی بالادست، ریختن نخاله ساختمانی در رودخانه تشدید کننده موضوع است. همه سازمان ها و همه مردمی که در استان زندگی می کنیم اگر در این اشکالات سهم داریم، در از بین بردن آن هم باید سهم داشته باشیم.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان نیز در این جلسه گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان و هنرمندان استان می توانند نقش بسیار موثری در بسط ونهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف آب و آشنا شدن عموم جامعه با بحران آب داشته باشند.