کشاورزان دشت اردبیل کشت محصولات کم آب را در اولویت قرار دهند

فرماندار شهرستان اردبیل گفت: کشاورزان و زارعین دشت اردبیل کشت محصولات کم آب را در اولویت برنامه‌ریزی‌های خود قرار دهند تا مشکلی در تأمین آب نداشته باشند.

  9 اردیبهشت 1400

کاشت برنج در بویراحمد ممنوع شد / در اجرای مصوبات همه یکسان هستند

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: کاشت برنج در شهرستان بویراحمد ممنوع است.

کسب رتبه اول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان در طرح داناب

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، این شرکت در ارزیابی عملکرد اجرای پروژه اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزش شیوه های صحیح مدیریت مصرف آب در سال 1398 رتبه اول کشوری را کسب نمود.

مطالعه و طراحی شبکه پایش کیفیت آب و آلاینده های آن در کردستان

شرکت آب منطقه‌ای کردستان نسبت به انجام خدمات مهندسی مربوط به مطالعه و طراحی شبکه پایش کیفیت آب و آلاینده های آن در استان اقدام نموده است.

مجازات‌های جایگزین جریمه و حبس؛ سیاستی مطلوب در کاهش جمعیت کیفری

مجازات‌های جایگزین جریمه و حبس که در سال‌های اخیر در شرکت آب منطقه ای کردستان اجرا گردیده نقش موثری در استفاده بهینه از توان و ظرفیت محکومین برای خدمات‌رسانی به جامعه داشته است.

کسب رتبه «تقدیر ویژه» شرکت آب منطقه ای کردستان در اجرای برنامه های امور فرهنگی

شرکت آب منطقه ای کردستان برای چندمین سال متوالی رتبه برتر با عنوان دستگاه "شایسته تقدیر ویژه" در بخش امور فرهنگی را در بین شرکت های آب منطقه ای سراسر کشور کسب کرد.

ارائه 99 نوع خدمت توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل به هموطنان بصورت الکترونیکی و دریافت شکایات مردمی از طریق سامانه 3171

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: در حال حاضراز طریق وب سایت شرکت، 99 نوع خدمت بصورت الکترونیکی به ارباب رجوع ارائه می شود و از طریق سامانه 3171 به تخلفات رسیدگی می‌شود.

نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیران ارشد وزارت نیرو در استان خراسان رضوی

نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیران ارشد وزارت نیرو در استان خراسان رضوی با استاندار محترم و معاونت محترم امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در تاریخ 2/9/99 در استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

مدیریت مشارکتی و تجربه‌ای که آسان به دست نیامد؛

بارقه‌های امید برای احیای منابع آب‌ زیرزمینی دشت مرند در استان آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی اعلام کرد : با مجموعه اقدامات حفاظتی و مشارکتی و کاهش مصرف آب های زیرزمینی در دشت مرند طی سال‌های اخیر بارقه‌های امید برای احیای مجدد این دشت که در وضعیت نامناسبی قرار داشت، ایجاد شده است.

مدیر دفتر حفاظت شرکت آب منطقه ای گلستان خبر داد:

وجود 20 هزار حلقه چاه مجاز در گلستان/ تعیین تکلیف بیش از 4 هزار چاه غیر مجاز در گلستان

مدیر دفتر حفاظت شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: تعداد چاه های مجاز در استان گلستان 19 هزار و 932 حلقه است که شامل 883 حلقه چاه شرب، یک هزار و 413 حلقه چاه بخش صنعت و خدمات و 17 هزار و 636 حلقه چاه بخش کشاورزی است.

نشست هم اندیشی کارشناسان آب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان اردبیل

اصلاح الگوی کشت راهی مناسب برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی

قبل از ظهر روز دوشنبه بیست و ششم آبان ماه، از سلسله نشست های تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، نشست هم¬اندیشی کارشناسان آب و جهاد کشاورزی استان با هدف بررسی برنامه¬های طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی برگزار شد.

6ماه اول سال99 در لرستان 35 حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب‌المنفعه شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان از پر شدن 35 حلقه چاه غیرمجاز در 6ماه اول سال1399خبر داد .

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران خبر داد:

استفاده از فضای مجازی برای افزایش سواد آبی دبیران و دانش آموزان

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا و عدم امکان تشکیل کلاس و بازدید حضوری، این شرکت آموزش های افزایش سواد آبی را با همکاری آموزش و پرورش برای دبیران و دانش آموزان در بستر فضای مجازی دنبال می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین:

رصد خانه اّب در قزوین راه اندازی می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: با راه اندازی رصد خانه آب در استان و اتصال همه چاهها به سامانه، وضعیت کانالها، رودخانه ها و ایستگاههای هواشناسی به صورت آنلاین رصد و ارزیابی می‌شود.

آب در خراسان رضوی نیازمند نقشه راهبردی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: آب در این استان نیازمند یک نقشه راهبردی و تبیین استراتژی مشخص است.

در دیدار معاون هنری اداره کل ارشاد گلستان با مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان عنوان شد:

استفاده از ظرفیت های مختلف فرهنگی جامعه را به سوی بهره وری منابع آبی سوق می دهد

در دیدار معاون هنری اداره کل ارشاد گلستان با مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان ، بر استفاده از ظرفیت های مختلف فرهنگی جامعه در راستای بهره وری منابع آبی تاکید کرد.

رهاسازی 60 میلیون متر مکعب حقابه زیست محیطی رودخانه قمرود از سد کوچری

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته در سال جاری حدود 60 میلیون مترمکعب حقابه زیست محیطی رودخانه قمرود از سد کوچری رهاسازی شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

افت شدید منابع آب زیرزمینی در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی استان باعث افت شدید سطع آب‌های زیرزمینی شده است.

هشدار مدیرعامل و رئیس هیات مدیره آب منطقه ای فارس :

در حاشیه تالاب مهارلو، برنج کاری و صیفی کاری نکنید

به میزبانی شرکت سهامی آب منطقه ای فارس چهارمین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرعامل آب منطقه ای فارس برگزار شد.

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت؛

پروژه‌های آب و فاضلاب شهرستان بوشهر به بهره‌برداری رسید

در مراسمی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، خط انتقال مجتمع آبرسانی روستایی دهنو-زردکی همچنین خط انتقال فاضلاب منطقه جنوبی شهر بوشهر از طریق ویدئو کنفرانس توسط استاندار بوشهر با اعتباری بالغ بر ۲۰۸ میلیارد ریال افتتاح شد.

صنایع اصفهان پیشگام در مقابله با کم آبی

بیش از یک دهه است که خشکسالی ردپای عمیقی در اصفهان بر جا گذاشته و به چالشی بزرگ برای صنایع که بخش عظیمی از این استان را اشغال کرده‌اند و چرخشان با این مایع حیات‌بخش می‌چرخد، تبدیل شده است. استفاده از آب در صنایع اصفهان به دلیل کم‌آبی‌ سال‌های اخیر شرایطی را ایجاد کرده‌است که مسئولان و فعالان این بخش در اندیشه روش‌هایی مانند بازچرخانی آب و استفاده از پساب برای نجات صنایع هستند.

کاهش 38 درصدی ورودی روان‌آب‌ها به مخازن سدهای کشور

میزان ورودی روان‌آب‌ها به مخازن سدهای کشور در سال آبی جاری از ابتدای مهر سال گذشته تا 24 مرداد امسال به میزان 38 درصد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته کاهش داشته است.

  2 شهریور 1399

سد الغدیر ۱۸ چاه آب ساوه را خاموش کرد

مدیر امور منابع آب شهرستان ساوه گفت: تکمیل شدن تراز آبی سد الغدیر موجب تامین بیش از نیمی از نیاز آب شرب شهر ساوه شد و همین امر باعث شد که ۱۸ چاه آب که قبلاً به مصرف شرب می رسید، خاموش شود.

افزایش 25 درصدی مصرف آب مازندران در موج دوم کرونا

سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا، مصرف آب آشامیدنی در مازندران 25 درصد افزایش یافت، لذا ضروری است مردم مدیریت مصرف را بیش از گذشته اعمال کنند.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو :

ارائه برنامه‌های سازگاری برای ۱۵ استان/ مسئله بهره‌وری در آب ریل‌گذاری شود.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو با اشاره به تشکیل کارگروه سازگاری با کم‌آبی گفت: ۱۵ استان کشور برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی خود را ارائه کرده‌اند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان:

سیل سیستان به تالاب بین‌المللی هامون هدایت شد

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان، از هدایت سیلاب‌های فصلی رودخانه هیرمند به تالاب بین‌المللی هامون با بکارگیری بیش از ٨٠ دستگاه ماشین آلات سبگ و سنگین خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خبر داد:

صرفه‌جویی 273 میلیون مترمکعبی در منابع آبی همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از انسداد 4044 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان خبر داد و گفت: پر کردن این چاه‌ها صرفه‌جویی 273 میلیون مترمکعبی منابع آبی استان را در پی داشته است.

  2 اردیبهشت 1399