ارائه 99 نوع خدمت توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل به هموطنان بصورت الکترونیکی و دریافت شکایات مردمی از طریق سامانه 3171

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: در حال حاضراز طریق وب سایت شرکت، 99 نوع خدمت بصورت الکترونیکی به ارباب رجوع ارائه می شود و از طریق سامانه 3171 به تخلفات رسیدگی می‌شود.

مهندس کریم قرایی افزود: شرکت آب منطقه ای اردبیل در راستای اجرای مصوبات ستاد مبارزه با ویروس کرونا و بخشنامه نهاد ریاست جمهوری و هم چنین سازمان اداری و امور استخدامی کشور و بخشنامه ابلاغی از سوی وزارت نیرو به شرکتهای تابعه، در جهت تسهیل در ارائه خدمات غیرحضوری و از راه دور به ذینفعان، اقدام به ارایه خدمات در بخشهای مختلف کرده است.

وی بهره برداری از منابع آب سطحی، بهره برداری از بستر روخانه ها و مجاری آبی، اجازه برداشت و مصرف منابع آب زیرزمینی، نظارت بر عملکرد شرکتهای حفاری، پاسخ به استعلامات در زمینه مربوط به آب، جلب و جذب سرمایه گذار به منظور توسعه صنعت آب استان، خدمات مربوط به امور مشترکین، فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های عمومی به منظور صیانت ازمنابع آبی، نظارت وارزیابی پیمانکاران و مشاورین طرح های اجرایی، صدور مجوز طرح های گردشگری و کارآفرینی پیرامون منابع و تاسیسات آبی، بهره برداری ازشبکه های آ بیاری و زهکشی را از جمله خدمات مورد نظر در میز خدمت شرکت آب منطقه ای اردبیل عنوان کرد.

مهندس قرایی عنوان کرد: مشترکین و مراجعین به شرکت آب منطقه ای اردبیل می توانند با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت های اعمال شده روزهای اخیر، درخواست خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری به ستاد و منابع آب شهرستانها با مراجعه به وب سایت شرکت آب منطقه ای اردبیل به آدرسwww.arrw.ir  قسمت درگاه خدمات الکترونیکی اعلام و بعد از احراز هویت می توانند به عناوین ۹۹ خدمت این شرکت دسترسی داشته و درخواست خود را متناظر با هر خدمت ارایه نمایند.

وی تصریح کرد: جهت استفاده از نظارت عمومی در بهره برداری از منابع آب و رسیدگی به تخلفات احتمالی در مصرف آبهای زیرزمینی، سامانه 3171 در خدمت عموم مردم قرار گرفته است.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اردبیل اظهار کرد: با  این سامانه که با شماره گیری 3171 از طریق تلفن ثابت بدون پیش کد و از طریق گوشی موبایل با پیش کد۰۴۵۳۱۷۱ انجام می گیرد، قابلیت ثبت مکالمات و ارجاع به کارشناسان ذیربط وجود دارد و به محض وصول تقاضا قابل پیگیری است.

مهندس قرایی یادآور شد: مردم شریف سراسر استان می توانند در صورت مشاهده تخلفات در بهره برداری از منابع آب و برداشتهای غیرمجاز آب از رودخانه ها و برداشت غیرمجاز مصالح رودخانه ای و ساخت و سازهای غیرمجاز در رودخانه ها و تخریب تاسیسات آبی، گزارش خود را از طریق این سامانه به شرکت آب منطقه ای مخابره نمایند و به محض وصول خبر در اسرع وقت از طریق همکاران رسیدگی خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: این سامانه ها باعث کاهش مراجعه مستقیم و حضوری متقاضیان شده و موجب کاهش در هزینه و صرفه جویی در وقت شده و از شیوع ویروس کرونا و خطرات احتمالی نیز جلوگیری می­نماید.