افزایش 25 درصدی مصرف آب مازندران در موج دوم کرونا

سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا، مصرف آب آشامیدنی در مازندران 25 درصد افزایش یافت، لذا ضروری است مردم مدیریت مصرف را بیش از گذشته اعمال کنند.

 به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عبدالرضا سعیدی" با اعلام این خبر افزود: با توجه به افزایش دمای هوا و لزوم رعایت نکات بهداشتی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، هم اکنون 7600 لیتر آب در ثانیه توسط مشترکان استان مصرف می‌شود.
وی، یکی دیگر از عوامل افزایش مصرف آب در استان را فرسودگی شبکه‌ها عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته از طریق نشت‌یابی، 200 لیتر در ثانیه هدررفت آب شناسایی، مدیریت و کنترل شد، امسال نیز تلاش داریم با نشت‌یابی از هدررفت 300 لیتر آب در ثانیه جلوگیری کنیم.
سعیدی با اشاره به اینکه برای پاسخگویی به تقاضای مشترکان در بخش آب از تمامی ظرفیت‌های منابع تولید استفاده می‌شود، افزود: کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده، بنابراین آب سرمایه ملی و در فرهنگ دینی ما ایرانیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش مصرف آب در فصل گرم تابستان و همزمانی با موج دوم کرونا و نیز لزوم رعایت نکات بهداشتی، از مشترکان تقاضا می‌شود مصرف بهینه آب را در مصارف روزمره خود با مدیریت مصرف صحیح اعمال کنند تا دچار افت فشار و یا کمبود آب در شهرها و روستاهای استان نشویم.