کاشت گونه های مقاوم به خشکی و ممنوعیت کاشت چمن

گونه های مورد استفاده در شهرداریهای استان بوشهر ازدسته درختان می توان به  انواع نخل،گل ابریشم، ششم، زیتون،انواع آکاسیا(آمپلی سپس، سالیسینا)،درمان عقرب، کنار،بابل ،کازوارینا ،سپستان،سنا ،انجیرخوراکی.

واز انواع درختچه ها به گل کاغذی،لگنوم،شاه پسند ،ابریشم مصری،برهان گلی،ناترک ،انار،ختمی درختی وخرزهره و از گیاهان بوته ای به رزماری،آگاو یوکا،سوکا،پنیسیتوم و پیچک نام برد که مقاوم به  آب وهوای مختلف استان است.

دیگر اقدامات شهرداریها استان درزمینه مزبور موارد اشاره شده می باشد که همگی تاثیر بسزایی بر کاهش مصرف آب داشته است از جمله اقداماتی که درسال جدید انجام داده است استفاده از واتر باکسهای آناوان در کاشت نهال جهت کاهش مصرف آب (مورد استفاده در یکی از شهرداریهای استان به تعداد250عدد برای کاشت درختانی از انواع نهالهای جنگلی وغیرجنگلی )و طبق گزارشات ارسالی از شهرداری هر2ماه و نیم یکبار مخزنها پر می شود(ظرفیت مخزنها 15لیتر) و وضعیت نهالهایی که به این شیوه گشت گردیده بسیار عالی گزارش شده است.

زمان و موقعیت جغرافیایی: اجرا شده دراستانهای چهارمحال وبختیاری،فارس،خوزستان،هرمزگان و بوشهر.

وکشت هیدروپونیک شرکت دانه کاران جم در شهر جم

تجارب جهانی مرتبط  :تنها نمونه خارجی آناوان  به نام گروسیس با این توضیح که آناوان قابل جابجایی است ولی گروسیس قابل جابجایی نمی باشد.

سایر توضیحات تکمیلی

شرکت آبگین پرده که درزمینه طراحی و تولید فن آوری های دانش بنیان کشاورزی،طراحی وتولیدسامانه پیشرفته آب و کشت گیاهان نادر و استراتژیک فعالیت دارند.

گروه: فضای سبز

  تاریخ ثبت : 6 مهر 1399
 پشتیبانی گروه دیبا
 335