استاندار استان مرکزی:

تلاش های شرکت آب منطقه ای مرکزی در حفاظت از منابع آب استان قابل تقدیر است

استاندار استان مرکزی با اشاره به تلاش ها و پیگیریهای شرکت آب منطقه ای مرکزی در حفاظت از منابع آب در این استان گفت: حاصل این تلاش ها عملکرد خوب در سال 99 بخصوص در زمینه مقابله با چاههای غیرمجاز در استان می باشد.

34 میلیون مترمکعب اضافه برداشت از منابع آبی شهرستان خنداب

سرپرست اداره منابع آب شهرستان خنداب گفت: 601 حلقه چاه دارای اضافه برداشت در شهرستان خنداب وجود دارد که مقدار کل اضافه برداشت این چاهها برابر با 34 میلیون مترمکعب است.

  28 بهمن 1399

همه دستگاهها مکلف به اجرای برنامه های سند سازگاری با کم آبی هستند

در چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان مرکزی که در روز یکشنبه مورخ 7/10/99 برگزار شد، استاندار مرکزی تأکید کرد: همه دستگاهها مکلف به اجرای برنامه های سند سازگاری با کم آبی هستند استاندار مرکزی بر ضرورت توجه ویژه دستگاه‌های اجرایی استان به اجرای سند سازگاری با کم آبی تاکید کرد و گفت: مهمترین امر برای ما حفاظت و نظارت بر منابع آبی امان در هر شرایطی است.

  7 دی 1399

خاموشی دوماهه موتورهای چاه های کشاورزی در زرندیه

کشاورزان و باغداران زرندیه ای، موتور چاه های آب کشاورزی خود را دوماه و نیم خاموش می کنند.

  24 آبان 1399

رهاسازی 60 میلیون متر مکعب حقابه زیست محیطی رودخانه قمرود از سد کوچری

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته در سال جاری حدود 60 میلیون مترمکعب حقابه زیست محیطی رودخانه قمرود از سد کوچری رهاسازی شد.

تصویب برنامه سازگاری در استان مرکزی

دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم آبی کشور، از تصویب برنامه سازگاری با کم آبی استان مرکزی در شانزدهمین نشست اعضای این کارگروه خبر داد.

  7 مهر 1399

صرفه جویی 163 میلیون مترمکعب آب در استان/13 هزار حلقه چاه در استان مرکزی وجود دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: از ابتدای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان و با پر کردن چاههای غیرمجاز، نصب کنتور هوشمند، جلوگیری از اضافه برداشت ها و تعدیل پروانه های بهره برداری، 163 میلیون مترمکعب در برداشت از منابع آب زیرزمینی صرفه جویی شده است.

سد الغدیر ۱۸ چاه آب ساوه را خاموش کرد

مدیر امور منابع آب شهرستان ساوه گفت: تکمیل شدن تراز آبی سد الغدیر موجب تامین بیش از نیمی از نیاز آب شرب شهر ساوه شد و همین امر باعث شد که ۱۸ چاه آب که قبلاً به مصرف شرب می رسید، خاموش شود.