اجرای برنامه سازگاری با کم آبی، راهکار مهم رفع مشکل آب در استان کرمان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان، اجرای برنامه سازگاری با کم آبی را یکی راه‌‌های مهم برای مشکل آب عنوان و اظهار امیدواری کرد با اجرای این برنامه تحولی در آب استان کرمان به وجود بیاید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی رشیدی" در جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی اظهار کرد: اجرای برنامه سازگاری با تلاش شبانه روزی و به صورت جهادی در استان کرمان پیگیری خواهد شد و شرکت آب منطقه‌ای کرمان گزارش عملکرد دستگاه‌های وظیفه‌مند را در راستای اجرای این برنامه با جدیت پیگیری می‌کند.
وی با اشاره به این که بخش بزرگی از جمعیت استان کرمان در معرض تنش آبی هستند، گفت: با اجرای این برنامه مشکل آب شرب در بسیاری از بخش‌ها حل خواهد شد و اجرای این برنامه با جدیت از محدوده‌هایی که تامین آب شرب از آن‌ها صورت می‌گیرد، شروع خواهد شد.
وی بیان کرد: طبق برنامه سازگاری با کم آبی استان کرمان حدود یک میلیارد مترمکعب کاهش برداشت از منابع آب استان انجام خواهد شد که این میزان حدود 3 برابر مصرف شرب و بهداشت استان است و این موضوع می‌تواند نقش موثری در حل مشکل تامین آب استان کرمان داشته باشد.
وی با بیان اینکه در این سند وظایف و حجم صرفه جویی هر دستگاه به تفکیک مشخص است، افزود: گزارش عملکرد دستگاه‌ها در راستای اجرای این برنامه به صورت ماهیانه اخذ و توسط کارگروه شرکت بررسی خواهد شد.
در این جلسه همچنین "سینا روزبهانی" دبیرکارگروه سازگاری با کم آبی این شرکت با اشاره به لزوم مستندسازی اقدامات انجام شده در راستای اجرای این برنامه، از اطلاع رسانی و انتشار بروشورهای آموزشی به منظور آگاهی بخشی به تمامی دستگاه‌های استان خبر داد.
وی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته های مالی، امنیتی، اطلاع رسانی، نظارتی و فنی در زیرمجموعه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی بر فعال کردن و استفاده از ظرفیت‌های این کمیته‌ها برای کمک به اجرای دقیق و موثر برنامه سازگاری با کم آبی تاکید کرد.