بررسی و ارزیابی عملکرد برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی در استان‌ها/ اجرای دقیق این برنامه مهم آبی در 6 استان پیشرو کشور

کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی طی هشت جلسه در فاصله 9 آبان تا 5 دی ماه سال جاری، عملکرد 31 استان کشور در اجرای برنامه ملی سازگاری با کم آبی را مورد ارزیابی قرار داد.

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در این جلسات که با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کشور، سازمان‌های برنامه و بودجه، حفاظت محیط زیست و هواشناسی تشکیل شد، دستگاه‌های مختلف عضو کارگروه‌های استانی سازگاری با کم آبی به تشریح عملکرد خود تا پایان شهریور سال جاری پرداختند.
در مجموع بر اساس گزارش‌های ارائه شده، هیچ یک از استان‌ها موفق به اجرای کامل برنامه‌ها نشده‌اند، ولی به ترتیب استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، همدان، هرمزگان، کرمان و سمنان با کمتر از 20 درصد عقب ماندگی در اجرای اقدامات مندرج در برنامه‌های مصوب، پیشروترین استان‌ها در اجرای برنامه‌های سازگاری با کم آبی بوده‌اند.
بر اساس این گزارش، استان‌های قزوین، آذربایجان‌غربی، مرکزی، اصفهان و اردبیل، ضعیف‌ترین عملکرد در اجرای برنامه‌های مصوب را از بین استان‌های کشور تا پایان شهریور سال 1400 داشته‌اند، با این حال گزارش‌های عملکرد تفصیلی برای بررسی دقیق‌تر نقاط قوت و ضعف عملکرد استان‌ها توسط کارگروه‌های استانی سازگاری با کم آبی در حال تهیه است.